A HÉLIA Szakmai Műhely, a „Helyi élelmiszerláncok – Hálózatépítés” Szakkollégium, a Turizmus Tanszékkel együttműködveedutus_heli.png

„Tradíció és innováció, helyi élelmiszer és turizmus szerepe a fenntartható térségfejlesztésben - Jó gyakorlatok, adaptálható példák Közép-Olaszországból (Umbria Tartomány)”

címmel vitadélutánt szervez.Vendégünk Prof. Dr. Adriano Ciani a Perugiai Egyetem Agrár- és Vidékfejlesztési Karának oktatója, az International Summer School in Sustainable Management and Promotion of Territories (2011 – 2012) igazgatója, aki az ERASMUS oktatói mobilitás keretében látogat Főiskolánkra.

Helyszín: EDUTUS FŐISKOLA Budapesti Tagozat, Budapest, Bécsi út 324. 6. épület (a terem szervezés alatt, plakáton lesz feltüntetve)

Időpont: 2012. szeptember 18 (kedd). 16:00 – 18:30

A témáról szóló angol nyelvű szakmai bemutatót és ismertetőt kérdések-válaszok majd hozzászólások követik angol-magyar nyelven. Célunk, intenzív információcsere előmozdítása a résztvevők körében szeminárium és kötetlen beszélgetés segítségével. Az összejövetelre szakkollégiumi hallgatóinkon kívül szeretettel várjuk Főiskolánk valamennyi, a téma, az olaszországi kapcsolatok, az ERASMUS lehetőségek iránt érdeklődő oktatóját és hallgatóját. 

Kapcsolattartó: Dr. Vörös Mihály E-mail: voros.mihaly@edutus.hu

edutus_hiphop.jpgAz Edutus tehetséges csapatának tagja Horváth Lili is, aki olyan műfajban kiemelkedő, ami komoly fizikai állóképességet és jó ritmusérzéket igényel, és divatos a fiatalok körében. Ez a műfaj nem más, mint a hip hop. Horváth Lili inkább sportként tekint erre a tevékenységre és magas szinten űzi: országos bajnok. 

Edutus: Hogyan hívod szívesebb a hip hopot sportnak, vagy művészetnek?
H.L. : Inkább sportnak nevezném. A táncot sokan nem tekintik sportnak pedig ugyan olyan fárasztó és kimerítő tud lenni, mint bármelyik másik. Egyrészről szükségünk van jó ritmikus képességre és dinamikára, másrészről szükség van a jó állóképességre és a megfelelő izmokra is.

Edutus: Miért ezt választottad? Hogyan találkoztál először ezzel a sporttal?
H.L. : A tánc mindig is a szenvedélyem volt. Kisebb koromban Rock and Roll táncot táncoltam aztán az egyik ilyen fellépésen hip hop vendégtáncosok léptek fel és ott abban a pillanatban nagyon megtetszett!

Edutus: Hány éve űzöd versenyszerűen?
H.L. : kb. 8 éve

Edutus: Esetleg valamilyen nemzetközi megmérettetés a következő terved, vagy inkább a szórakoztatóipar felé mozdulnál el? Sok tehetségkutatóban láthattunk szép sikereket elért táncosokat.
H.L. : Mivel versenyszerűen űzöm a sportot, ezért minél több nagy sikerű versenyen szeretnék minél jobb helyezést elérni, de mellette szívesen táncolnék videóklippekben, vagy énekesek mögött fellépésen, koncerten.

Edutus: Más sportágakban vagy táncstílusban is kipróbáltad magad? Ha igen, milyenben és mi vonzott benne?
H.L. : Akrobatikus rock and roll-t táncoltam és legfőképp a páros tánc tetszett benne és az akrobatikus elemei.

Edutus: Nehezen tudod összeegyeztetni az edzéseket és a tanulást?
H.L. : Általában nem, de a középiskolában volt már arra példa, hogy le kellett mondanom egy- két edzést, mert annyi volt a tanulnivalóm.

Edutus: Milyen szakos vagy?
H.L. : Reklámszervező szakmenedzser

Edutus: Az iskola és a szak kiválasztásában mi motivált?
H.L. : Az iskolában elsősorban nagyon tetszett az, hogy ledolgozható a tandíj és miután kijárom ezt az iskolát, tovább dolgozhatok már fő állásban az adott cégnél, ahol a tandíjamat dolgozom le.
Ilyet még sehol nem hallottam, ezért a legfőbb érv ez volt!
Azután felfigyeltem a sportolói programra is, ami szintén nagyon tetszett, hiszen különböző kedvezményekben lenne így részem!

Edutus: Az iskola után mik a karriervágyaid?

H.L. : Szeretnék a reklám szakmában sikeressé válni.

Az Edutus Főiskolának sokféle tehetséggel bíró hallgatója van, ki ilyen ki olyan területen jeleskedik. Ezek egyike Végső Adrienn, aki egy versenysportként kevésbé ismert, főleg szórakozóhelyeken népszerű sportágban lett Európa-bajnok. Ez a sport nem más, mint a darts, amiben Adrienn párosban két ifjúsági Európa-bajnoki bronzérmet, illetve egyéniben egy aranyérmet nyert.

Edutus: Nincsenek pontos statisztikáim, de Magyarországon nem sokat űzik versenyszerűen ilyen színvonalon a dartsot, hogy azt már ne is említsem, hogy lányokról végképp nem hallani. Miért ezt választottad? Hogyan találkoztál először ezzel a sporttal?

edutus_adrienn.jpgV.A. Amikor elkezdtem ezt a sportot, még csak hét éves voltam, így egyszerűen megtetszett. Akkor még csak az utánpótlás mezőnybe versenyeztem. A régi iskolám (László Gyula Gimnázium, Általános Iskola és Óvoda) sportegyesületének (Kavicsos Diáksport Egyesület) már akkor is volt darts szakosztálya. A bátyám ennek az egyesületnek volt a versenyzője, így minden versenyén ott voltunk Édesanyámmal. Ez ösztönzött arra, hogy elkezdjem ezt a sportot. A későbbi években már egy kicsit komolyabban űztem ezt a sportot, 12 éves korom óta a játszom a felnőtt mezőnyben is. Még utánpótlás korúként lettem a felnőtt válogatott tagja, ezzel párhuzamosan az utánpótlás válogatottat is erősítettem folyamatosan. Magyarországon 21 éves koromig az országos utánpótlás bajnokság U21-es kategóriájába versenyezhetek, mellette (mint eddig is) a felnőtt bajnokságokon, versenyeken is részt veszek. Ezek nagyon kemény edzésmunkát igényelnek. Azóta is a Kavicsos DSE igazolt versenyzője vagyok.

Edutus: Hány éve űzöd versenyszerűen?  

V.A. 12 éve.

Edutus: Más sportágakban is kipróbáltad magad? Ha igen, milyenben és mi vonzott benne?

V.A.  Igen, öttusában. Nem űztem versenyszerűen, mert a darts lefoglalta a szabadidőm, de a reggeli edzéseken részt tudtam venni. Az úszás öröme tetszett meg benne.

Edutus: Nehezen tudod összeegyeztetni a sportot és a tanulást?

V.A. Én úgy érzem, eddig minden területen sikerült eddig helyt állnom. Egyedüli nehézséget az okoz, hogy szeptembertől minden hétvége mindkét napján verseny van. Ez egy kicsit kimerítő, de már hozzászoktam. 16 éves korom óta folyamatosan (nem csak tanítási szünetben) egy diákszövetkezet által egy hipermarketben dolgoztam 3 éven keresztül, és amint az eredményeim is mutatják, ez nem ment sem a tanulás, sem a sport rovására. Úgy hiszem, az ember bármire képes, ha eléggé akarja. J

Edutus: A Facebook oldaladon találtam egy bejegyzést Tőled, amit, ha megengeded, szívesen idéznék az olvasóknak is:

"Minden nem jöhet össze az életben. Döntéseink nem csupán azzal járnak, hogy elérünk valamit, hanem azzal is, hogy más dolgokról lemondunk. Azt mondják nem szabad azon bánkódni, ha valamit elveszítünk, mert a veszteséggel mindig születik valami új, valami nagyszerű. Ez fordítva is igaz. Ha valami jó dolog történik velünk, és megvalósítjuk az egyik álmunkat, a másikat közben elveszítjük. S a mi döntésünktől függ, melyiket akarjuk megtartani, és melyiket hagyjuk elveszni közben. Különben is van, ami éppen attól szép, hogy soha nem lehet a miénk."

Nagyon érett, komoly gondolkodásra utal ez az eszmefuttatás. Része van ebben a sportéletnek, szigorúbb napirendnek, a sport miatti lemondásoknak?

V.A.  Igen, ennek mindenképpen köze van hozzá, mivel így a barátaimmal csak nagyon szűkösen tudok találkozni, versenyszezonban mindenféle szórakozás, kikapcsolódás elképzelhetetlen, de én úgy hiszem, ez kifizetődő.

Edutus: Milyen szakos vagy?

V.A. Nemzetközi gazdálkodás

Edutus: Az iskola és a szak kiválasztásában mi motivált?

V.A. Több dolog motivált. Elsőként, a nemzetközi gazdálkodás szakon a lehetséges angol nyelven való tanulás, mivel az angol mindig is a kedvenc tantárgyaim közé tartozott. Másodsorban, a sportolói program motivált. Nagyon tetszett, hogy támogatják a sportolókat a pályafutásukban. Végül, de nem utolsó sorban, a ledolgozható tandíj is motivált, mivel nem szerettem volna diákhitelt igényelni, és mert nincs ellenemre a munka, így azonnali törlesztésre is lehetőségünk van.

Edutus: Az iskola után mik a karriervágyaid?

V.A. Igazából nincsenek nagyratörő karriervágyaim, mivel könnyen feltalálom magam minden területen, ezért könnyen megbirkózóm bármilyen feladattal. Úgy érzem, ez segíteni fog nekem a feljebbjutásban.

Edutus: Köszönöm az interjút!

Nagy_Gyula_konyv_címoldal.jpgVigvári András tollából jelent meg az Élet és irodalom hasábjain az alábbi könyvismertető (LVI. évfolyam 35. szám, 2012. augusztus 31.) Losoncz Miklós–Nagy Gyula: A globalizáció és a 2007–2011. évi pénzügyi válság című könyvéről. Az ismertetőt az alábbiakban változtatás nélkül közöljük.

Rendhagyó könyvet publikált Losoncz Miklós professzor, az ÉS állandó munkatársa, valamint szerzőtársa Nagy Gyula. A 2007-ben kibontakozott globális pénzügyi válság manapság egyike a legdivatosabb közgazdasági témáknak, amellyel a publicisztikától a legtudományosabb igényű írásokig foglalkoznak. A kötet műfajilag szerencsés átmenet a közérthető publicisztika és a tudományos igényű megközelítés között. A szerzők magabiztosan kezelik a témakörben keletkezett, az érdeklődőre zúduló információtömeget, a statisztikáktól, a napi híreken keresztül a szakirodalomig bezárólag. Az információ zavarba ejtő bősége az érdeklődő olvasó számára csapdahelyzet, nem könnyű a lényegest a lényegtelentől megkülönböztetni. A szerzőpáros a hazai érdeklődő közönség számára nagy szolgálatot tesz azzal, hogy biztos tájékozódási pontokat nyújt az eligazodásban. Losoncz Miklóstól az ÉS olvasótábora ezt már megszokhatta, hiszen rendszeresen publikált elemzései – amelyek e kötet egyik fő vonulatát alkotják – mindig világos képet adnak az aktuális fejleményekről.

A teljességre törekvő ismertetés a lehetetlenre vállalkozna, ezért két olyan gondolati ívet emelünk ki, amelyek végigvonulnak a könyv egészén és felkeltik az érdeklődést a könyv iránt. A könyv egyik vezérgondolata, hogy a globalizáció, amelyet tekinthetünk a „totális piac” megvalósulásának, első szakasza lezárulni látszik, a liberalizációt és deregulációt korrigálni hivatott változások elkerülhetetlenek. A 2007-ben kezdődött válságban az emberiség megtapasztalhatta újra, hogy mit történik akkor, ha a piacot magára hagyva, megfelelő kontroll- és szabályozó mechanizmusok nélkül hagyjuk érvényesülni. A könyv minden fejezetén végigvonul a gondolat, hogy a modern gazdaságokban a különböző koordinációs mechanizmusok (a piaci-, az állami és az önkéntes önkorlátozás) kombinációján alapuló „fékek és ellensúlyok” biztosíthatják a relatíve biztonságos működést. Szól a könyv a liberalizáció és dereguláció árnyoldalairól és a „mellékhatások” semlegesítésére irányuló törekvésekről és a „korai globalizáció” utáni megoldásokkal kapcsolatos első útkeresésekről.

A másik gondolati ív, szűkebb környezetünk, az EU és a globális válság összefüggéseit boncolgatja. Akinek halálhírét keltik, hosszú életű lesz, szoktuk mondani. Valahogy így van ez az euróval kapcsolatosan is. A szerzőknek az euróválsággal és a szuverén adósságválsággal kapcsolatos okfejtései, a lehetséges forgatókönyvek, és az ezek mögött meghúzódó gazdasági és politikai érdekek felvázolásával árnyaltan és meggyőzően érvelnek amellett, hogy ugyan a közös valutaprojekt születése számos „műhibával” terhelt, de ettől még az újszülött nem életképtelen. Az eurót temető „elemzők” álláspontját sajátos, döntően a spekulációs motivációk által meghatározott „üléspont” alakítja. A reális elemzés a vágyálmok helyett a rideg tényekre, érdekekre épít, ahogy ezt a kötet szerzői is teszik.

A problémák egyik forrása, mint azt a könyvből megtudhatjuk, hogy a korabeli közgazdasági mainstreamnek megfelelően az „alapító atyák” az állami túlköltekezést látták az elsőszámú közellenségnek. A legutóbbi időkig a fiskális egyensúly volt a szabályozás és a cselekvés fókuszában, miközben az eltérő gazdasági fejlettségű országokat felölelő övezetben szükségszerű volt a fizetési mérlegproblémák kiéleződése.

A könyv egyben a jelenlegi hazai gazdaságpolitika görbe tükre is. A közelmúlt hazai folyamatainak tárgyszerű elemzése mellett a könyv alapján olyan új kérdésekre is könnyen választ kaphatunk, hogy milyen tényezők vezettek a hazai magánszektor devizában történt eladósodásához, mennyire eredményesek a „szokatlan” gazdaságpolitikai intézkedések, egyáltalán a „szokatlansággal” van-e a baj, vagy például a bankrendszer tulajdonosi struktúrájának beharangozott kiigazítása miért csupán ködszurkálás. 

A könyv szerencsés kiegészítője a standard közgazdaságtani és pénzügytani tankönyveknek, a felsorakoztatott tényanyag nélkülözhetetlen a közgazdasági stúdiumok hallgatóinak. Aki nemcsak ismerni, de érteni is akarja a ma zajló folyamatokat, olvassa el a szerzők művét!

edutus_podium.jpgMost már mindenki számára ismertté váltak a felvételi ponthatárok és a felvettek keretszámai. Már a jelentkezők száma is csökkenést mutatott, a korábbi évhez képest 21, 6 %-os csökkenés volt megfigyelhető, viszont a bejutási arány emelkedett, tavaly a jelentkezők 69,3%-a jutott be, most a 72,2 %-a.

A magánintézmények, mivel idén alapképzésre már nem kaptak államilag finanszírozott helyeket, rosszabbul szerepeltek a felvételi során, akad olyan hely, ahol a tavalyi jelentkezők számának csak 40%-át érték el. Ott fordult meg ez a tendencia, ahol már tavaly sem volt államilag támogatott hely, ilyen az IBS és a Wekerle Sándor Üzleti Főiskola, de emelkedésről csak az IBS számolhat be, a Wekerle mindössze a többi magán főiskolánál kisebb veszteséget könyvelhetett el. A „megkapaszkodásban” a következő intézmények lettek dobogósok: Tomori Pál Főiskola, Edutus Főiskola és Zsigmond Király Főiskola.  Az alábbi táblázat áttekinti, hogy a tavalyi évhez képest az idén mennyi jelentkezővel számolhattak a magán főiskolák.

edutus_felvettek_2.bmp

 

Új környezetben hatékonyabb munkaszervezet, képzés és bérmegtakarítás! edutus_bench.gif

A Zöldek Klaszter tisztelettel meghívja Önt a 2012. augusztus 2-án 8.30 - 10.30 között tartandó üzleti reggelivel egybekötött zártkörű workshopra, melynek témája a Zöldek Agora, valamint a Pegazus 3.0 és Pegazus 4.0 program.

2800 Tatabánya Stúdium tér 1. , Fszt/3.

Kiemelt témák:

ZÖLDEK klaszter szolgáltatások

         Elkészült a webes agora, az Ön szolgálatára.

Megismerheti az Ön igényei szerint alakított profilírozott szakemberképzés gyakorlatát.

Megismerheti, hogy a Főiskola képzési modelljével a képzéseken keresztül hogyan érhet el akár 30%-os bérköltség megtakarítást munkatársaival kapcsolatban.

Önnek szól a program, ha

vezetőként meg akarja tanítani munkatársainak a munkakörük újratervezéséhez szükséges kompetenciákat;

velünk együtt úgy gondolja, hogy munkakörnyezetének és munkaszervezeti hatékonyságának újratervezése a munkavégzésének fejlődési irányává válik.

A workshop tervezett programja:

8.30 Regisztráció

I. blokk:

9.00 Profilírozott – duális - szakemberképzés az Ön igényei szerint (Pegazus 3.0) előadó: dr. Tóth Gábor

9.30 Kis- és középvállalkozások működését és fejlesztését támogató rendszerek és szolgáltatások bemutatása előadó: Papp-Danka Adrienn

9.40  Klaszter honlap bemutató előadó: Papp-Danka Adrienn

9.50 Reggeli, kávé

II. blokk:

10.20 Újratervezés a munkaszervezetben: képezze munkatársait és érjen el akár 30%-os bérköltség megtakarítást munkatársaival kapcsolatban (Pegazus 4.0) előadó: dr. Tóth Gábor

10.30 Összefoglaló, Kérdések - válaszok moderátor: dr. Tóth Gábor

A résztvevők száma korlátozott, ezért kérjük szíves visszajelzését a részvételi szándékról lehetőség szerint legkésőbb 2012. augusztus 1. 12.00-ig a pegazus@edutus.hu email címre.

Amennyiben az idő szűkössége vagy a szabadságok miatt a meghirdetett időpont nem megfelelő, az üzleti reggelit 2012.08.09-én ugyanebben az idősávban megismételjük.

Kérem, válaszlevelében ezt az időpontot jelezze részvételi szándékával!

A levél szövege, ha javasolhatjuk:

A.   Igen, részt kívánok venni a Zöldek Klaszter üzleti reggelijén 2012.08.02-án.

B.   Igen, részt kívánok venni a Zöldek Klaszter üzleti reggelijén 2012.08.09-én.

C.   Nem kívánok részt venni a Zöldek Klaszter üzleti reggelijén.

Előzetes információk: 06/20/236/9932

Számítunk a megjelenésére!

edutus_halak_1.jpgSok megoldásra váró feladat várja Önt nap, mint nap? Változtatni szeretne a cége működésén, hogy lépéselőnybe kerüljön a konkurenciával szemben, de nincs ideje megállni, végiggondolni, hogy mitől mehetne jobban, mitől sikeres most és hogy jó úton halad-e a jövőbe?  Nyitott az innovatív megoldásokra és a tanácsokra?  Olyan coachot keres, aki nem csak megmondja, hogy hogyan kellene lépnie, hanem kézzelfogható megoldásokat kínál, és nem csak elméleti javaslatokkal áll elő, hanem a tanácsok mellett valós megtakarításokat eredményez?

Az Edutus Főiskola olyan megoldásokkal szeretné támogatni a jelen és a jövő vállalkozóit, ami széles spektrumban fogja át az üzleti életet a tanácsadástól a kedvezményes irodabérletig.

Például Pegazus programunkban a munkatársai képzésén keresztül egy egyedi hatékonyságnövelő eljáráson keresztül lehetősége van bérköltség megtakarításra, munkatársai képzésére változatlan költségszint mellett, bármilyen kompetencia-fejlesztést (OKJ, tréning, felsőfokú képzés és szakképzés) biztosítására.

Nézzünk egy másik példát. A költséghatékonyság pedig az egyik legfontosabb szempont a vállalkozások számára, hiszen a pazarló gazdálkodással a jelenlegi helyzetben sehol sem lehet talpon maradni.

A bérköltség csökkentő Pegazus 4 lehetővé teszi a munkáltatóknak, hogy 0,- Ft költséggel jussanak irodához a Green Point Tatabánya és Óbuda Edutus Vállalkozói Központokban, vagy, mint fent említettük, akár 30%-os munkavállalói bérköltség-csökkenést érjenek el. Hogy a 30% forintra átszámítva mit jelent az Ön számára, mennyivel marad több a zsebében, ennek a kiszámítását Önre bízzuk!

De érdemes megfontolni azt a lehetőséget is, hogy bizonyos projektjellegű munkákat gyorsan és hatékonyan tud elvégezni a Hallgatói Erőforrás Központból kölcsönzött szorgos hallgatók segítségével.

Coaching, lépéselőny, megtakarítás, szakképzés. munkaerő kölcsönzés, ingyenes irodatér – Önnek melyikkel állhatunk rendelkezésére?

Regisztráció:

Nyilván számos kérdés fogalmazódott meg Önben, melyekre dr. Tóth Gábor stratégiai igazgató szívesen válaszol e-mailben vagy személyesen.

Kontakt és prezentáció, konzultációs kérdések: pegazus@edutus.hu

Telefon: 20-236-9932

edutus_knownet.JPG2012. július 4-5 között látogatott el az Edutus Főiskola Turizmus Tanszékéra a KNOWNET nemzetközi programunk francia projektkoordinátora, hogy az eredeti tervekben szereplő helyszíni látogatás kötelezettségének eleget tegyen. Fontos volt, hogy tájékozódjon a magyarországi kutatás részeredményeiről, és személyesen is találkozzon a kutatásban részt vevő hazai vállalkozókkal, szakmai szervezetekkel. A projekt célja a turisztikai kis- és középvállalkozások helyzetének felmérése a fenntarthatóság, a versenyképesség, a minőség és az innovativitás szempontjainak megfelelően Európa nyolc országában (Franciaország, Belgium, Olaszország, Ausztria, Románia, Törökország, Szlovénia, Magyarország).

Az első nap délelőttjén a kutatás módszertani kérdéseivel, dilemmáival kapcsolatos előadást tartott T. Nagy Judit, valamint a kutatás részeredményeinek ismertetését Gondos Borbála foglalta össze. Ezek után Dr. Böröcz Lajos a VIMOSZ főtitkára beszélt tagságuk tapasztalatairól a fenntarthatóság és versenyképesség tükrében, majd Dr. Nemes Andrea a NGM Turizmus Főosztály vezetője napjaink aktuális hazai turizmus tendenciáiról, valamint a kormány új törekvéseiről tartott tájékoztatót.

A délelőtti program részeként a Biarritz Étteremben, Berkes Gyula tulajdonos jóvoltából tovább csillapíthattuk edutus_knownet02.JPGtudásszomjunk mellett éhségünket, a helyi alapanyagokból készült specialitásokkal. A tulajdonos beszélt az üzemeltetés filozófiájáról, a KKV szektorban szerzett sokéves tapasztalatairól, a helyi beszállítói láncépítés eredményeiről és vendégeiről - a Biarritz Étterem több mint 40 beszállító partnerrel dolgozik évek óta eredményesen. 

A nap hátralevő részében a szeptember 12-i projektzáró konferencia részletes programját, az előadások tematikáit egyeztettük, melyet szintén Budapesten, az Edutus Főiskolán tartunk a projektben részt vevő összes partner részvételével.

Másnap a Szentendrei-szigeten, Szigetmonostorra tettük át a workshop helyszínét, ahol Gulyás József a KKV ház vezérigazgatója és Molnár Zsolt polgármester volt a házigazdánk. Rajtuk kívül helyi vállalkozók, a Duna-Ipoly Nemzeti Park képviselői, valamint a Fővárosi Vízművek képviselői vettek részt a műhelyvitán.  Ezt követően terepi, közvetlen edutus_knownet03.JPGtapasztalatszerzés és szakmai beszélgetés következett a sziget különböző, speciális értékeiről és helyszíneiről. Kora délután grillezett ételekkel fogadtak minket, majd motoros yachttal távoztunk a gyönyörű szigetről.

Összességében egy nagyon informatív, szakmailag hasznos találkozót sikerült szerveznünk, melynek révén francia partnereink meggyőződhettek az eddig elvégzett közös munkáról. A különböző helyszíneken a magyar szakemberek előadásából pedig mélyebb és alaposabb ismeretekre tehettek szert a hazai turizmus sajátosságairól. A találkozó további eredménye, hogy több, jövőbeni együttműködési lehetőség is körvonalazódott, melyekben már a hallgatókra is számítunk.

edutus_iüp01.jpgMint ahogy arról keddi cikkünkben is beszámoltunk, hétfőn elstartolt a CTP-IÜP tábor Tatabányán. A hétfő emiatt mindenki számára izgalmasan telt. A fiatalok reggel izgatottan gyülekeztek Budapesten a déli pályaudvar várótermében, hogy közösen utazzanak le a tábor helyszínére. A főiskolán már várták őket a tábor szervezői és az iskola képviselői is, ahol az A. épület alujában egy gyors regisztrációt követően kiosztásra kerültek a szobák és mindenki megkapta a szekciójának megfelelő jelzést is. Idén is három szekcióban hirdették meg a tábort a 11.-12. évfolyamos diákok számára: üzleti tervezés, marketing és média. A regisztráció során a fiatalok gazdagabbak lettek egy-egy EduCarddal is, ami az Edutus Főiskola ajándéka volt a résztvevők számára.

A regisztrációt követően egy rövid kis csapatépítő játék következett az épület előtt, hogy feloldódjanak a kezdeti feszültségek és eltűnjön a zavartság az ismeretlen közeg miatt. A fiatalok arcán hamar megjelent a mosoly, és most már sokkal nyugodtabban, de még mindig izgatottan indultak el a B. épület felé, ahol a tábor hivatalos megnyitója várta őket. Mudri György, a tábor programigazgatója köszöntötte a diákokat és örömét fejezte ki, hogy ilyen szép számmal jelentkeztek a táborba.

Az Edutus Főiskola részéről dr. Bartók István rektor úr köszöntötte a fiatalokat. Rövid és kedélyes köszöntője során edutus_iüp02.jpgtolmácsolta a tábor résztvevői és szervezői felé a Főiskola jó kívánságait, remélte, hogy az egy hét elteltével a diákok egész életükre hasznos tapasztalatokkal gyarapodnak majd. Mint mondta: „az üzleti életben sikeres, jó elgondolásra van szüksége, de persze nem árt mellé némi szerencse is”. Úgy vélte, hogy a „tábor jó alapokat nyújt a gazdasági élettel való ismerkedéshez”.

A megnyitó során Mudri György ismertette a tábor hivatalos menetrendjét. Eszerint a diákok reggel közös szakmai előadásokon vesznek részt, majd ezt követően a szekciójuknak megfelelő csoportfoglalkozások következnek. A közös ebédet követően – szintén szekcióbontásban – egész délután workshopot tartanak, ahol a fiatalok kamatoztathatják a délelőtt folyamán elsajátított ismereteket és dolgozhatnak a prezentációjukon. A tábor végén minden csoportnak egy előzetesen meghatározott témában kell valamilyen prezentációt és a hozzá tartozó elképzelést bemutatni, amit egy szakmai zsűri értékel a tábor utolsó napján. Az üzleti tervezés csoport feladata, hogy a közös műhelymunka során egy fiktív, de megvalósítható üzleti vállalkozás rövid üzleti tervét megvalósítsák 10 millió forintértékben. A marketing szekció egy kitalált termék (Lada laptop, Ferrari pelenka, Tokaji kenyérpirító stb.) piaci bevezetéshez szükséges marketing terv elkészítését kapta feladatul. A média csoport egy adott téma feldolgozását kapta vagy pár oldalas újságmelléklet, vagy pedig egy pár perces riportfilm formájában.

edutus_iüp03.JPGA tábor szervezői aktív részvételre sarkallták a fiatalokat és hangsúlyozták, hogy egy igazi szabály van, ami mindenkire kötelező érvényű: kérdezni, kérdezni és kérdezni kell. A tábor célja, hogy az elméleti tudáson túl a csapatmunkát és a kommunikációt is fejlesszék, ehhez pedig a diákok közreműködése is szükséges. Ebben persze szakmai stáb segíti őket a hét folyamán, akik egykor maguk is a tábor hallgatói voltak. A stáb tagjai a következők:

Üzleti tervezés: Mudri György, aki 2000-ben volt IÜP diák. Azóta a Corvinus egyetemen végzett, ahol óraadó is volt egy darabig. Még dr. Bartók István is tanára volt. Jelenleg vállalkozó és az IÜP tábor elkötelezett híve.

Marketing modul: Dobó Róbert, aki marketing szakon végzett, HR orientációval. Korábban kampányfőnökként tevékenykedett. Horgas Gábor, aki egyben társszervező is, a CTP-nél dolgozik. Emellett jelenleg a Cofidis cég marketingese, de korábban több nagyobb hazai cégnél is tevékenykedett ilyen minőségben. A marketing szekció munkáját segíti még Kunstár András, aki társszervezői minőségben is segítette az idei tábor létrejöttét. Korábban ő is IÜP diák volt, jelenleg Szeged tanul az SZTE Gazdaságtudományi karán.

Média modul: Borbás Barnabás, aki a Heti válasz munkatársa és elmondása szerint elkötelezett cserkészvezető. Lukácsy György, aki szintén a Heti válasz munkatársa, de emellett a Duna televízió szerződött szakértője is.

A modul vezetőkön túl egy-egy témában meghívott előadók is segítik a szakmai fejlődést. Az este folyamén pedig közös edutus_iüp04.JPGprogramokkal pihenik ki a szellemi fáradságot. Hétfőn este csapatépítő játékok voltak, kedden este sport program, míg szerdán a tábor meglátogatta Tatabánya jelképét a Turult, ahol önkéntesen szemetet szedtek.

A tábor célja, hogy a szakmai ismeretanyagon túl bemutassák a diákoknak a felelősségvállalás fontosságát, etikus gondolkodásra sarkallják őket és nem utolsó sorban segítsék őket jövőbeni céljaik elérésben. Az Edutus Főiskola reméli, hogy a tábor hallgatói legalább annyira hasznosnak érzik majd ezt a hetet, mint amekkora szeretettel a szervezők várták a diákokat.

Az Edutus és a középiskolások

edutus_pegazus.jpgAz Edutus Főiskola tehetséggondozó tevékenysége három pilléren nyugszik, amely kiterjed a középiskolásokra, a jelenlegi hallgatókra és a végzett hallgatókra egyaránt. Pegazus Programjában olyan támogatási rendszert dolgozott ki, amelynek összehangolt működése megadja a választ a tehetséggondozás, a munkaadói oldal és a felsőoktatás azon kérdésére, amely a három szereplőt összeköti egymással. A középiskolás korosztállyal való kapcsolatfelvétel és kapcsolattartás egy felsőoktatási intézmény esetében kiemelt feladat, hiszen potenciális keresleti oldalt képez, ugyanakkor a felsőoktatási intézmény társadalmi felelősségvállalással tartozik a célcsoportjába tartozó korosztályért. Az Edutus Főiskola eddig kifejezetten nyári tábort nem szervezett, de most elérkezettnek látta az időt, hogy egy más fronton is támogassa a gazdasági szféra iránt fogékony diákokat. Így vált lehetségessé, hogy idén július 16. és 21. között Tatabánya és az Edutus Főiskola ad otthon a CTP Ifjúsági Üzleti Programjának.

CTP – Calasanctius Training Program

Stephen Gerencser Calasanctius Fund

edutus_ctp.JPGA Calasanctius Training Programot (CTP) dr. Forgách Péter, a New York állambeli Buffaloban élő retinasebész hívta életre 1994-ben, amikor lehetővé vált, hogy magyar diákok rendszeres ösztöndíj-támogatást kapjanak egyes amerikai egyetemeken és egészségügyi intézményekben. A Program pénzügyi bázisának biztosítására Forgách Péter és felesége, létrehozták a Stephen Gerencser Calasanctius Fund-ot. A New York államban bejegyzett alapítvány nevében emléket állít Gerencsér István piarista tanárnak és az általa vezetett Buffalo-i Calasanctius Magyar Piarista Gimnáziumnak.

Calasanctius Ösztöndíj Alapítvány

A Calasanctius Training Program véndiákjai hazatérve elkötelezettségüket és hálájukat tettekben is kifejezve 1999-ben létrehozták a magyar Calasanctius Ösztöndíj Alapítványt, azzal a céllal, hogy megteremtődjék a Program működtetésének magyarországi anyagi bázisa. Az Alapítványban az operatív feladatok ellátására kijelölt programigazgató kivételével kizárólag önkéntesek dolgoznak. A feladat gördülékeny ellátására öt team létesült 2007 januárjában, melyek főbb tevékenységei a toborzás, kiválasztás, kapcsolattartás az amerikai egyetemekkel, külső-, belső kommunikáció, ifjúsági üzleti program működtetése és az anyagi bázis megteremtése.

A CTP honlapján az alábbi idézet mutatja meg a program igazi hitvallását, küldetését: “A Calasanctius Training Program (CTP) küldetése, hogy hozzájáruljon a felelősen gondolkodó magyar fiatalok szakmai és erkölcsi neveléséhez, akik a jövő társadalmi és gazdasági vezetői lehetnek. A CTP diákok azonos értékrendet képviselnek, és széles körben megosztják tudásukat. A CTP diákjai értékeiken és példájukon keresztül segítik Magyarország társadalmi és etikai fejlődését.“

IÜP – Ifjúsági Üzleti Program

Az idei évben újra három helyszínen, 250-300 diák számára biztosítanak lehetőséget arra, hogy egy-egy hét alatt elsajátítsákedutus_iüp.JPG a gazdasági és üzleti világ működésének alapvetéseit, játszva tanuljanak és közben fejlesszék kommunikációs, valamint problémamegoldó készségüket, vállalkozói attitűdjüket, mindeközben pedig egy életre szóló élménnyel gazdagodnak.

A tavalyi évben nagy sikert aratott új képzésekkel gazdagítva indítják útjukra az idei programjaikat is, így az Üzleti tervezés mellett újra lesz nyári program Marketing, illetve Média és Kommunikáció témában is, valamint a korábbi évek öregdiákjai számára Emelt szintű üzleti tervezés képzés is..

A program célja:

  • naprakész vállalkozói, pénzügyi, vezetési ismeretek átadása, a projektszemlélet erősítése
  • probléma- és feladatmegoldó készség javítása
  • prezentációs készségek fejlesztése
  • csapatépítés jó hangulatban
  • csapatmunka elősegítése
  • résztvevők közötti kapcsolatok kialakítása
  • hatékony, sikeres viselkedési / kommunikációs technikák megtanítása
  • etikus üzleti magatartás erősítése
  • szülőföldön való érvényesülés elősegítése

A tábor 2012. július 16-án a legnagyobb izgatottság közepette startolt el Tatabányán az Edutus Főiskolán. Reményeink szerint a hét folyamán a sikeres fejlődésről és jó hangulatról számolhatunk majd be Kedves Olvasóinknak!

További infók a programról és az alapítványról

edutus_logó_szlogen.jpgIskolánk, az Edutus Főiskola mindig is élen járt abban, hogyan kell újat és maradandót alkotni a felsőoktatás berkein belül. Fennállásának húsz éve alatt számtalanszor megmutatta, hogy igen is merni kell nagyot álmodni, ha a hazai felsőoktatás viharos tengerén, a felszínen akar maradni. A 2012-es esztendő számtalan aspektusát tekintve mérföldkövet jelentett az intézmény életében: szülinapot ünnepelt, a napokban válik el, hogyan is tudta átvészelni az államilag finanszírozott helyek elvesztését, Tatabányán és Budapesten is készül az Inkubátorház, és egy új hellyel is gazdagodott is iskola.

Edutusház – Hely a szívünk közepén

edutus_falk08.jpg

Nagyon kevesen tudták, hogy mi is készült az elmúlt hónapokban az V. kerület szívben, az Országház tőszomszédságában. Az Edutus Főiskola a nagy hazai egyetemeket megelőzve az élre állt és olyat alkotott, amiről még sokáig beszélni fognak. Létrehozott egy patinás épületben egy olyan intézményt, amely méltón hirdeti a főiskola elkötelezettségét a gazdasági képzés és a hazai felsőoktatás színvonalának emelése mellett. Ez az intézmény pedig nem más, mint a Falk Miksa u. 1. szám alatt található Edutusház, a Falk1 Rendezvényközpont. Az épület számos szállal kötődikedutus_falk02.jpg a belváros hangulatát átlengő történelmi légkörhöz, valamikor a múlt század elején a képviselő urak jártak ide szórakozni, kikapcsolódni. A Falk1 kialakításakor törekedtek arra, hogy megfeleljenek a mai modern követelményeknek, de szerették volna az épület eredeti hangulatát is megtartani és újra pompája teljében megmutatni az nagyérdeműnek. A történelmi környezetben többek között oktató- és konferencia termek, exkluzív tárgyaló, fogadásokra alkalmas barokk stílusú terem és elegáns szalon található. Az épületi emeleti előtér és a belső barokk terem a kialakítása minden idelátogatót magával ragad és szinte azonnal képzeletbeli időutazásra csalja. A szemekbe nézve szinte látható, ahogy gondolataikban múlt századi, kedélyesen csevegő hölgyeket és urakat látnak maguk előtt, a belső teremben folyik a zene és a tánc. Ezért az élményért már érdemes edutus_falk06.jpgmeglátogatni az épületet. Ebből a mesébe illő hangulatból léphetünk be a konferencia terembe, ami letisztult egyszerűségével és modernségével várja az éppen aktuális rendezvény résztvevőit. A Rendezvényház rendelkezik minden olyan eszközzel és kellékkel, ami szükséges ahhoz, hogy kis- vagy nagyobb szabású rendezvények, konferenciák, összejövetelek lebonyolíthatóak legyenek. Az Edutusház hivatalosan 2012. június 7-én nyitotta meg kapuit, de már a hivatalos megnyitó előtt is számos rendezvényt és konferenciát lebonyolítottak itt (Országos Felsőoktatási Médiakonferencia, pedagógus konferencia stb.).

Edufit és Baristum – A központban: minden tekintetben

edutus_baristum.pngDe az Edutus még ezen is túlment: az oktató- és konferenciatermek mellett kialakításra került még az Edufit edző- és konditerem, ami magas fokú felszereltséggel várja a mozgás szerelmeseit. Az épület utca frontjáról is jól megcsodálható a Baristum tankávézó, melynek békebeli hangulata harmonizál az emeleti előtér varázslatos légkörével. A kávézó igényes kiszolgálással és látványos kávékülönlegességekkel várja a kávézás elkötelezett híveit.  edutus_edufit.png

Érdekes és bátor vállalkozás volt ez az Edutus Főiskola részéről, de az elmúlt hónapok megfeszített és már-már idegőrlő munkatempója, a szervezésbe és létrehozásba fektetett energia megtérülni látszik: a nyári szünet ellenére is számos rendezvény jelentkezik be, illetve a tárgyalót is szép számmal veszik ki egy-egy tárgyalásra. Az Edufit is üzemel már és a Baristum tankávézó is hamarosan megnyitja kapuit, hogy a homályból végre előlépjen a környék egyetlen ilyen hangulatú vendéglátóegységévé.

edutus_falk09.jpgNyári sétáink alkalmával ejtsük útba a Falk Miksa utca 1. alatti épületet, hogy legalább a kávézót megcsodáljuk kívülről: így is lenyűgöző jelenség. Ha mozgásra vágyunk, jusson eszünkbe az Edufit edző- és konditerem. Ha pedig le akarjuk nyűgözni üzleti partnereinket, akkor béreljük ki a Falk1 Rendezvényközpont tárgyalóját. A tárgyalás ideje alatt hívjuk meg partnerünket egy csodálatos Baristum féle kávékölteményre – amit kérésünkre a tárgyalóban is felszolgálnak – így a siker szinte garantált.

Falk1 Rendezvényközpont – Élményt szervezünk!

A nyelvtudás megtízszerezi az elhelyezkedési esélyeket – hangzott el az Edutus Főiskola Budapesti Tagozatának rendhagyó módon az óbudai Eurocenter moziteremében tartott diplomaosztóján, július 7-én. Először adott át mesterszakos diplomát az főiskola – mondta el dr. Jandala Csilla rektorhelyettes. A délelőtt folyamán a levelező tagozatos hallgatók, délután a nappalisok vehették át diplomájukat.

Tanuljanak még, ismerjék meg önmagukat, és kooperáljanak mindenkivel, akivel lehet – adott jó tanácsokat a friss diplomásoknak dr. Princzinger Péter, az Oktatási Hivatal elnöke. „A felsőoktatás az ismeretek végtelen tárháza, egy olyan szféra, ami semmivel nem összehasonlítható felkészültséget biztosít a világ megismerésére, hogy ne kelljen félniük, hogy tudjanak mit kezdeni a tudással. A felsőoktatás továbbá munkakultúrát is ad – ami talán fontosabb, mint a tudás. Fontos továbbá a hosszú távú gondolkodás, hogy a problémáktól ne megijedjünk, hanem megismerjük azokat.

„Munkám során olyan szakemberekkel dolgozom együtt, akik magasan képzettek. Ez pedig a friss diplomásokra is igaz. Nem igaz, amit a frissen végzettekről a média közöl, hogy felkészületlenül, gyakorlati ismeretek nélkül és használhatatlan elméleti tudással kerülnek ki az intézményekből – mondta el dr. Princzinger Péter. Hozzátette: a hasonló magán főiskolák előnye, hogy mivel a fenntartáshoz szükséges biztos költségvetéshez jól működő menedzsmentre van szükség, ez a munkakultúra pedig óhatatlanul átragad a fiatalokra.

Plázákban a felsőoktatás

edutus_rektor.JPGDr. Bartók István, az Edutus rektora, utalt arra, mennyire fontos befektetés a tudás megszerzése, és továbbfejlesztése, elmondta: „végzetteink elhelyezkedési esélyeit kívánjuk elősegíteni október elején induló, újabb diplomát adó egyéves online marketing, piackutatás gyakorlata és kulturális menedzser szakirányú továbbképzéseinkkel, ahol a legnevesebb hazai gyakorlati szakemberek vezetik a foglalkozásokat.”

Nem kedvez a jelenlegi válság az álláskereső friss diplomásoknak – mondta el az átadón dr. Jandala Csilla, aki hozzátette: „keressetek kitartóan állást, ne hagyjátok el a pályát, legyetek elszántak”.

A fogyasztás templomaiként értékelt plázák szerepét kívánja újraértelmezni az Edutus azzal, hogy szeptembertől a mostani diplomaátadónak is helyet adó óbudai Eurocenter mozitermeiben kívánja több tanóráját is megtartani. Kiváló terepet nyújtanak az üzleti képzések számára, a fogyasztói világ és a felsőoktatás között teremthetünk ezzel hidat” – fejtette ki dr. Tóth Gábor, az Edutus Főiskola stratégiai igazgatója. A további tervekről elmondta: az Alexandra könyvtári szolgáltatást nyújt majd, de együttműködünk a Sunrise életmódközponttal is.

A nyelvtudás megtízszerezi az elhelyezkedési esélyeket

Nem csak a munkahelyen kívül, hanem belül is óriási a verseny – mondta el Gíber Mihály, AGC Glass Hungary HR-igazgatója a diplomaátadó délelőttjén. „Nem könnyű munkához jutni, de nem lehetetlen, kitartás szükséges hozzá. Emellett elengedhetetlen a nyelvtudás, mely megtízszerezi az elhelyezkedési esélyeket, főként azokban a szakmában, melyekben az Edutus hallgatói munkába állhatnak. Ha pedig nem sikerül itthon az adott szakmában állást találni, Európa más országaiban is érdemes próbálkozni, ahol jóval több lehetőséget kínálnak erre.”

AGC magyarországi központja Tatabányán helyezkedik el, és számos szállal kötődik a főiskolához. A különböző szolgáltatások igénybe vétele mellett az intézmény hallgatóit ösztöndíjjal támogatja, gyakornokokat fogad a főiskoláról, illetve több jelenlegi munkatársa is a főiskola korábbi hallgatója. A felsőoktatással kapcsolatban Gíber Mihály elmondta: erősíteni kellene a műszaki képzéseket, hogy minél több és jól képzett műszaki szakember hagyja el az intézményeket. Emellett a jelenlegivel szemben kiemelt figyelmet kellene fordítani a felnőttképzésre Jól jellemzi a főiskola és az AGC kapcsolatát, hogy különböző tréningek megtartásában még mindig az Edutushoz fordul a vállalat.

Az alapképzési szakok közül a kereskedelem és marketing volt a legnépszerűbb

Összesen – a budapesti és tatabányai képzési helyen – 246 sikeres záróvizsgázóról számolt be az Edutus Főiskola, közülükedutus_diplomaosztó.JPG több mint 180-an a Budapesti Tagozaton tették azt le. A marketing mesterszakon Budapesten 15-en, Tatabányán 7-en kapták meg diplomájukat.

Az alapképzések közül turizmus –vendéglátás szakon, továbbá kereskedelem és marketing szakon végeztek a legtöbben Budapesten, összesen 63-an, illetve 32-en.

Népszerűek voltak a főiskola felsőfokú szakképzései: a fővárosban 38-an, a tatabányai képzési helyen 22-en, összesen tehát 60-an szerezték meg a képzés elvégzését igazoló bizonyítványt.

Az eredeti cikk teljes terjedelmében megtekinthető itt.

EDUTUS 2012.06.28. 17:19

A (nyelv)tudás hatalom

„A magyar álláskeresők közel harmada egyetlen idegen nyelvet sem beszél, akik pedig mégis, azok főként angolul és németül tudnak” – derül ki a hvg.hu egyik decemberi cikkéből, ami az egyik legnagyobb álláskereső portál, a workania.hu elemzésére épül. A felmérésből kiderül, hogy az önéletrajzokban leggyakrabban szereplő idegen nyelv az angol, amelyet az álláskeresők negyede ismer valamilyen szinten. A német a második 15 százalékkal, bármely más nyelv - beleértve az egyébként népszerű francia, olasz vagy spanyol nyelvet is - csupán az önéletrajzok 1, vagy annál kisebb százalékában szerepel. Ami az elvárásokat illeti: az álláshirdetések 35 százalékában szerepel valamilyen nyelvtudás elvárásként. Itt is az angol a leggyakoribb.

edutus_job.jpgSzintén a hgv.hu írja, hogy kevesebb fizetésre, alacsonyabb pozícióra számíthatnak azok az álláskeresők, akik nem beszélnek magabiztosan legalább egy vagy két idegen nyelvet.” Pár éve még extrának számított egy felsőfokú, tárgyalóképes angol vagy német nyelvtudás, addig a multiknál ma már gyakorlatilag szóba sem állnak e nélkül a pályázókkal. Az irodai munkák döntő többségénél - legyen az beosztotti vagy vezetői pozíció - kizáró ok lehet, ha az álláskereső nem beszél legalább társalgási szinten angolul. Szakemberek szerint az egyre kiélezettebb munkaerőpiaci versenyben egy idegen nyelv magas szintű ismerete mellett egyre fontosabb egy második, illetve egy harmadik nyelv erős középfokú ismerete.

Ennek mégis mi lehet az oka? A háttérben számos ok húzódhat meg, amelyek hátráltatják egy idegen nyelv sikeres elsajátítását. Erről beszélgettünk Kovács Tímeával, a nyelvi tanszékvezetőjével. Munkája során szerzett tapasztalatai alapján ő a következő problémákat látja meghúzódni a háttérben: „Meglátásom szerint, a hallgatók nem veszik elég komolyan a nyelvtanulást. Személyes tapasztalatom szerint a hallgatók elég korán, még általános iskolás korukban, elkezdik a nyelvtanulást, ami azonban - különböző tényezők következtében - nem kellően hatékony és mire főiskolások lesznek, némileg belefáradnak a sikertelenségbe. Érdekes ellentmondás, hogy a mostani főiskolások gyakorlatilag gyerekkoruk óta rendszeres idegen nyelvi hatásnak vannak kitéve: sorozatokat, mozifilmeket néznek idegen nyelven, célországbeli zenéket hallgatnak. Legtöbbször ez a fajta nyelvi input azonban csak az ún. passzív tudásukat fejleszti, az aktív és - szeretném hangsúlyozni - adekvát nyelvhasználat nem fejlődik ezzel párhuzamosan. A másik probléma sajnos az anyanyelvi kompetencia hiányossága, sajnos nem lehet az idegen nyelvi kompetenciát biztos anyanyelvi alapok nélkül fejleszteni. Hallgatóinknak anyanyelvükön is súlyos szövegértési, szövegalkotási hiányosságai vannak, ami az idegen nyelv elsajátítását is hátráltatja.”

Mindezek mellett elmondható, hogy az újfajta felsőoktatási képzés kialakítása is hátrányosan hatott a edutus_nyelv.jpgnyelvoktatásra, hiszen eddig is szűkös idő állt a hallgatók és oktatóik rendelkezésére, de ez tovább csökkent a négy helyett három évre szűkített képzési idővel. „Sajnos általános tendencia, hogy a hallgatók szinte csak az államvizsgához közel szembesülnek azzal, hogy nem teljesítették a diploma átvételéhez szükséges nyelvi követelményeket. Ilyenkor kezdődik a kapkodó "tűzoltás", ami, még ha a nyelvvizsga megszerzéséhez talán elégséges, nem biztosítja a munkaerőpiacon való sikeres elhelyezkedéshez szükséges nyelvtudást.” – mondja el véleményét a helyzetről Kovács Tímea.

Ezeket a problémákat akarja kiküszöbölni a főiskola vezetése és a nyelvi képzésért felelős tanári kar, az Edutus Nyelviskola kínálatának folyamatos bővítésével. A nyár folyamán a jövőjük iránt tenni akaró hallgatók – két idegen nyelvből: angol és német – beiratkozhatnak a nyelviskola intenzív kurzusainak valamelyikére, amelyek többek között a szaknyelvi előkészítőre, illetve a gazdasági szaknyelv I. és II. kurzusokra készítenek fel. Emellett természetesen belső szakmai nyelvtanfolyamot és nyelvvizsga felkészítését is vállalnak. Fontos szempont természetesen, hogy mindez a hallgatók számára is elérhető áron történjen, ezért a nyelviskola és a főiskola mindvégig szem előtt tartotta a képzési kínálat és annak árának kialakításakor, hogy mik is a hallgatók igényei. Ezek a valós hallgatói igényeket igazították hozzá a munkaerőpiaci elvárásokhoz és így jöttek létre az „Edutus nyelvi tanfolyamok”.

A nyelviskola vezetője Thékes István szerint: „Újszerű nyelvpedagógiai módszert valósít meg a frissen újjá szervezett nyelviskola, melynek az alappillérei a következők: élvezhető nyelvoktatás rengeteg segédanyaggal, szerepjátékok, valamint dinamikus óramenet.” Megállapíthatjuk, hogy a korszerű és igazán sikeres nyelvtanulás során meg kell ismernünk az adott nyelvet beszélő népek művészetét, irodalmát, mindennapi kultúráját, hogy a mai kor igényeinek megfelelő, jól hasznosítható nyelvtudással rendelkezzünk. Ez az EDUTUS EDUTAINING: Élet a nyelvben, nyelvben az élet. Létezés a kommunikációs térben, idegen nyelven is.

 

Japán ti­zen­két­szer annyi em­bert táp­lál, mint Ma­gyar­or­szág, a mű­vel­he­tő föld­te­rü­let azon­ban 1,1 mil­lió hek­tár­ral ke­ve­sebb, mint ná­lunk. A szi­get­or­szág az élel­mi­szer szük­ség­let 60 szá­za­lé­kát im­port­ból fe­de­zi. A táp­lál­ko­zá­si szo­ká­sok "nyu­ga­ti­a­so­dá­sa" anyag­cse­re­za­va­rok­hoz, cu­kor­be­teg­ség­hez és el­hí­zás­hoz ve­ze­tett. Az áru­ház­lán­cok tér­hó­dí­tá­sa miatt összébb zsu­go­ro­dott a me­ző­gaz­da­ság, csök­kent a fa­lu­si né­pes­ség. A meg­ol­dást Japán a helyi ter­me­lői pi­a­cok­ban és a ha­gyo­má­nyos élel­mi­sze­rek tá­mo­ga­tá­sá­ban ta­lál­ta meg. Vörös Mi­hály Lász­ló pro­fesszor, az Edutus Főiskola oktatója, a hely­szí­nen ta­nul­má­nyoz­ta a japán mód­szert. A Mi­nő­ség 70 Szak­por­tál­nak össze­gez­te ta­pasz­ta­la­ta­it.

A teljes cikk megtekinthető az alábbi linken

 

 

Kedves Munkatársak!

 

Kedves Oktatók!

Tisztelettel ajánlom figyelmükbe a Főiskola 20. születésnapján, május 19-én, szombaton megrendezésre kerülő Verseny - Képesség - Gazdálkodás című fiataloknak szóló versenyt, amit a Fiatal Vállalkozók Országos Szövetsége együttműködésével szervezünk. A rendezvény plakátjával találkozhat az intézményben.

A versenyre olyan 3 millió forintból elindítható vállalkozások üzleti tervét várjuk, amelyek Tatabánya makrokörnyezetében  szeretne a versenyző személy vagy csapat megvalósítani.

1-3 fős csapatokat várunk, csapattagok maximális életkora 30 év.

A pályamunkák beadási határideje: 2012. május 17. éjfél.

További információkat a versenyről (nyeremények, zsűri, pályázási feltételek) honlapunkon, az alábbi címen találnak: http://www.edutus.hu/hallgatok/3151-verseny-kepesseg-vallalkozas

Kérem, biztassák hallgatóikat a verseny való részvételre, hadd tapasztaljanak, tanuljanak, gazdagodjanak!

EDUTUS 2012.05.10. 09:46

Collegium Talentum

Meghívó
 
Az Edutus Főiskola határon túli tehetségeket gondozó szervezete a Collegium Talentum a Kolozsvári Akadémiai Bizottsággal együtt működve 2012. június 27-edikén, szerdán 14.00 órai kezdettel, egy várhatóan 2-3 órás időtartamú műhelyvitát szervez, amelynek címe:

A MAGYAR NYELVŰ TUDOMÉNYOS KUTATÓMUNKA SZELLEMI ÉS INFRASTRUKTURÁLIS FELTÉTELEI

Helyszín: a Kolozsvári Akadémiai Bizottság székháza, Kolozsvár, Ion Ghica utca 12.

A műhelyvita keretében az alábbi témaköröket, kérdéseket szeretnénk felvázolni és megvitatni:
 
  • a helyi magyarságot érintő kutatási kihívások (szakterületek, kérdések)
  • a kutatási infrastruktúra (egyetem, könyvtár, laborok, technikai feltételek), publikációs lehetőségek, tudományos szaklapok, konferenciák
  • tudományos testületek, szervezetek, fórumok
  • finanszírozási lehetőségek
  •  hasznosítási lehetőségek

A műhelyvita nyitóelőadását Dr. Nagy László professzor, a BBTE rektor-helyettese, első korreferátumát Dr. Péntek János, a KBA elnöke tartja.

További felkért hozzászólók a Collegium Talentum ösztöndíjasai: Gaskó Noémi (informatikus) és Keresztes Zsolt Gyula (biológus), a BBTE doktoranduszai.

A műhelyvitáról emlékeztetőt készítünk, és az elhangzott problémákat, javaslatokat továbbítjuk a megfelelő helyekre, és mindenekelőtt az újabb támogatási projektek előkészítéséhez is felhasználjuk. A rendezvény keretében bemutatjuk a Collegium Talentum működését, és tájékoztatást adunk a határon túli fiatal kutatók számára a nyáron, illetve az ősz során meghirdetésre kerülő legújabb kiválósági ösztöndíj lehetőségekről. Itt jegyzem meg, hogy a 2012-ben kezdődő hároméves kollégiumi támogatásra meghirdetett felvételi jelentkezések határideje május 20-án lejár. A meghirdetés és a pályázati feltételek a Collegium Talentum honlapján olvashatók (www.collegiumtalentum.com).
 
A műhelyvitán minden érdeklődőt szeretettel várunk!

Az Országos Piackutatási Diákverseny sorozat 2009-ben indult útjára, az idei évben harmadik alkalommal került megrendezésre. Ebben az évben a Budapesti Corvinus Egyetem Marketing és Média Intézete a Ringier Kiadóval együttműködésben szervezte meg a diákversenyt. A verseny célja, hogy támogassa az egyetemi és főiskolai hallgatók körében a piackutatás gyakorlati alkalmazásának megértését, és elősegítse a szakma népszerűsítését. A Ringier célkitűzései is hasonlóak, a cég minden évben több piackutató gyakornokot fogad, hogy a gyakorlati tapasztalatszerzést elősegítse. A Ringier az OPDV verseny támogatásával, az idei témakiírással közelebb akarta hozni a média világát és ennek a területnek az érdekes kutatási kérdéseit ehhez a korosztályhoz. Az idei év feladata tehát egy, a Ringier Kiadó által megfogalmazott piackutatási briefen alapuló kutatás elkészítése volt, témája: Az online médiafogyasztás és az online vásárlási szokások összefüggéseinek a vizsgálata. Feladat volt a 15-39 éves célcsoporton belüli, eltérő jellemzőkkel rendelkező csoportok feltárása, a különbségek értelmezése. Ebben az évben a verseny menete két ponton is eltért a korábbi évektől: két fordulóban szerveztük meg, illetve a második (döntős) szakaszba jutott csapatok az NRC és az Ipsos segítségével 500 fős online reprezentatív mintán kérdezhették le a kérdőíveiket.

Az első fordulóban az NRC Kft. által készített Visitor Media Research adatbázis elemzése és primer kutatási terv készítése volt a feladat, majd az elődöntőn továbbjutott csapatok számára a kutatás lebonyolítása és az eredmények bemutatása volt a további feladat. A versenyre összesen 20 csapat jelentkezett, akik a Budapesti Corvinus Egyetem, Budapesti Gazdasági Főiskola, Eötvös Loránd Tudományegyetem, Eudutus Főiskola, Nyugat - Magyarországi Egyetem, Pécsi Tudományegyetem, Szegedi Tudományegyetem és a Zsigmond Király Főiskola hallgatói. A pályázatokat minden évben szakmai zsűri értékeli, a tagok többsége a kezdetek óta tagja a zsűrinek, így több évre visszatekintve is látják a hallgatók munkáját. Az idei évben a zsűri tagjai voltak: Lengyel Emőke (zsűrielnök), Máth András (Ringier), Géczi Tamás (Ipsos), Hoffmann Márta (TNS-Hoffmann), Jakab Áron (BellResearch), Klenovszki János (NRC) és Körmendi György (SPSS).

A döntő április 6-án, pénteken 10 órakor kezdődött a Ringier székházában a három döntős csapat részvételével. A döntőbe jutott csapatok a Budapesti Corvinus Egyetem (WWW csapat), a Pécsi Tudományegyetem (Solar csapat) és az Eudutus Főiskola (Press On csapat) hallgatói közül kerültek ki.

edutus_presson.jpg

 

Az Edutus Főiskola csapata második helyezést ért el, ez igen nagy szó, ha figyelembe vesszük, hogy nem osztottak ki első helyezést. A PressOn csapattagok: Németh Zsuzsanna, Németh Róbert (EDUTUS), Kolbe Kriszta (Corvinus). A felkészítő tanár: Bernschütz Mária.

edutus_opdv.jpg


edutus_turizmus_nyertes.pngA Magyar Turizmus Zrt. által életre hívott, „Az év turisztikai témájú szakdolgozata” pályázatra 2011 őszén 43 szakdolgozat érkezett 15 felsőoktatási intézményből. A szakdolgozat-pályázat ünnepélyes eredményhirdetésén, 2012. április 12-én két kategóriában hirdettek nyerteseket, további három pályázó pedig különdíjban részesült. A diákok a munkájukért járó elismerést ünnepélyes keretek között Dr. Nemes Andreától, a Nemzetgazdasági Minisztérium Turisztikai és Vendéglátóipari Főosztályának vezetőjétől és Horváth Gergelytől, a Magyar Turizmus Zrt. vezérigazgatójától vehették át.

A beérkezett szakdolgozatokat a Nemzetgazdasági Minisztérium Turisztikai és Vendéglátóipari Főosztálya és a Magyar Turizmus Zrt. munkatársaiból álló széles körű szakmai zsűri értékelte. A legjobb diplomamunkákat két, az „Alapos, tudományos igényű munka”, valamint az „Újszerű témaválasztás” kategóriában jutalmazták, emellett három szakdolgozat különdíjban részesült. A nyertesek az anyagi elismerés mellett könyvjutalmat kaptak.

Újszerű témaválasztás kategóriában:

I. (megosztott) Honfi Zsuzsanna: Esélyegyenlőség, a fogyatékos személyek foglalkoztatása a turizmusban (HJF - konzulens: dr. Jandala Csilla)

I. (megosztott) Nagy Fanni Rita: Egyszerűből nagyszerű, sekélyesből kalandos. Tematizáltság a turizmusban, egy börtönhotel mint lehetséges magyarországi alkalmazás példájával

II.  Endrődi Adrienn: Az érintettek és az érdekeltek bevonása a turisztikai fejlesztésekbe a  Baranyai Élménykörút turisztikai projekt példáján keresztül

A nyertes pályázók a Budapesti Corvinus Egyetem Gazdálkodástudományi Kara, a Budapesti Gazdasági Főiskola Kereskedelmi, Vendéglátóipari és Idegenforgalmi Kara, a Harsányi János Főiskola, az Eötvös Loránd Tudományegyetem Természettudományi Kara, a Miskolci Egyetem Gazdaságtudományi Kara, valamint a Pannon Egyetem Gazdaságtudományi Kara hallgatói közül kerültek ki.

A Magyar Turizmus Zrt. 2012. évi szakdolgozat-pályázatának részletes feltételeiről az intézményvezetők és tanszékvezetők postai úton kapnak tájékoztatást, illetve a társaság a sajtóban is értesítést ad azokról. A szakdolgozatok teljes terjedelmükben megtekinthetők a Magyar Turizmus Zrt.-nél.

Szívből gratulálunk hallgatónknak és felkészítő tanárának!

(A teljes cikk elolvasható itt!)

Március 5-18-ig lehetőségem volt 6 diákkal részt venni a Sakarya Üniversitisi által megrendezett „Using School for Developing European Citizenship” nemzetközi intenzív Erasmus workshopon. A workshopon összesen 10 nemzet tanárai és diákjai vettek részt Belgiumból, Lettországból, Ausztriából, Litvániából, Dániából, Portugáliából, Németországból, Csehországból, Törökországból és Magyarország képviseletében az Edutus Főiskola.

Kissé viszontagságos utazásunk után – öt órát vártunk Bécsben a reptéren, aztán még négyet Isztambulban – este tizenegy órakor ért minket a következő sokkhatás, amikor láttuk, hogy török vendéglátóink alaposan felöltözve szállnak le a buszról. Hamarosan megtudtuk mi is, hogy miért: kiderült, hogy mindent hó borított. Az időjárással később sem lett szerencsénk, szinte végig havazott, esett, szél fújt vagy köd volt.

A hallgatók szállása elég messze volt az étkezőtől, így minden reggel jó húszpercnyi sétával indítottak. A tanárok a campus szállodájában lakhattak, egyágyas szobákban.

Vasárnap este érkeztünk és hétfőn el is kezdődött a komoly munka. A belga csoport tartott előadást az ottani tanárképzés jelentőségéről, új módszerekről, szemléletváltásról. Mint megtudtuk, ott az ún. experiential tanítás dívik, vagyis hogy a tanulókat úgy tanítják meg egyes dolgokra, hogy az egyes helyzeteket élményszerűen érzékelve élik meg. Kiscsoportos tanítás folyik, ami azt jelenti, hogy Belgiumban maximum hat fő lehet egy csoportban, máskülönben a tanítás élményszerű jellege szenved csorbát.

Ezt követte a belga diákok által megszervezett és tartott workshop, ahol egyes oktatási helyzetekre kellett kitalálni a résztvevőknek a megoldást. Ekkor egy kicsit megrémültünk, mert mi nem ilyen jellegű prezentációval készültünk, így attól kezdve minden nap tartottunk megbeszélést arról, hogy miről is tudnánk mi beszélni a többi nemzetnek.

Majd végre ránk került a sor, és megtarthattuk az országunkról szóló prezentációkat, amik jól sikerültek: az elején még énekeltünk és táncoltunk is. Az első héten nekünk „csak” részt kellett venni a workshopon. A hallgatóknak eleinte furcsa volt, hogy mindenkivel angolul lehetett és kellett kommunikálni, hogy hozzá kellett szokni a különböző nációk eltérő szintű nyelvtudásához és időnként zavaró kiejtéséhez, de szerintem nagyon ügyesen vették az akadályokat.

Hétvégén Isztambulba látogattunk, ahol két nap alatt végigjártuk a főbb látnivalókat: Aya Sofya, Kékmecset, The Grand Bazaar, Galata Tower, stb. Sajnos itt is szörnyű idő volt, úgyhogy sokan megfázva tértek vissza Adapazariba.

edutus_sakaria.jpg

A második hét keddjén került ránk a sor a workshopon. Én egy körülbelül egyórás előadást tartottam a résztvevőknek az interkulturális kommunikáció legújabb irányzatairól, ezután pedig Langer Kinga és Dinesz Klaudia tartott előadást az Edutus Főiskoláról és röviden a magyar oktatási rendszerről. Nagyon büszkék voltam rájuk, hogy ki mertek állni és angolul – olvasás nélkül – előadást tartottak. Ezt követte a workshop, ahol 3 csoportra osztottuk a résztvevőket: Ferencz Attila és Fodor Barbara volt az egyik csoport foglalkozásvezetője, Kis-Herczegh Petra és Hipságh Brigitta a másikban, valamint Klaudia és Kinga a harmadik csoportban. Előzetesen átbeszéltük a feladatokat, de nekik kellett helytállniuk, angolul elmagyarázni az egyes szituációs, nyelvi játékokat, majd levezényelni ezeket. Én megfigyelőként részt vettem a csoportüléseken és örömmel láttam, hogy milyen biztonsággal és lelkesedéssel kezelik ezt az újszerű helyzetet.

Aznap este még egy kis magyar-estet is szerveztünk. Még otthon bevásároltunk – hoztunk kolbászt, virslit, zsírt, csokoládét, bort, pálinkát, és egy kis magyar terülj-terülj asztalkámat varázsoltunk a török egyetemre. Játszottunk is, de főleg beszélgetünk a többiekkel, akik mindent elég hamar elfogyasztottak.

Összességében azt hiszem, maradandó élményben volt részünk. Törökország egy olyan arcát ismerhettük meg, ami nem sokaknak adatik meg. Leginkább pedig olyan gazdag kulturális élményekkel és talán barátságokkal gazdagodtunk, amelyek egész életünkben elkísérnek minket.

Köszönjük Gergely Zsoltnak a szervezést és az Edutusnak a lehetőséget!

IMG_1176[1].JPGMárcius 21-én, délelőtt tíz órakor nyitotta meg dr. Szaniszló Gábor tagozatvezető és Lukács Éva karrierközpont-vezető az I. Edutus Karriernapot és Állásbörzét a budapesti tagozaton. A 18 kiállító cég elsősorban hallgatóinknak ajánlott szakmai gyakorlatos lehetőségeket, de a már végzetteknek sem volt hiábavaló eljönniük.  Volt olyan végzős hallgatónk, aki egész napját az Állásbörzén töltötte. 115 regisztrált látogató vett részt az Állásbörzén, jó volt látni a nyüzsgést és az érdeklődő tekinteteket.


A látogatók többek között a főiskola által rendelkezésre bocsájtott számítógépeken regisztrálhatták magukat a három napig tartó Virtuális Állásbörzére, ingyenes grafológiai gyorselemzésen tudhatták meg, hogy tényleg jó pályát választottak-e maguknak, valamint a hölgyek hasznos sminkelési tanácsokat is kaptak az állásinterjún való megjelenéshez.

Tizenegy órától a kiállító cégek prezentációit hallgathatták meg az érdeklődők, többek között olaszországi, svájci szakmai gyakorlatos lehetőségekről. 

Nagyon nagy sikert aratott nyereményjátékunk, melynek díjait az alábbi hallgatók nyerték:

1. díj: az Edutus Főiskola felajánlásából egy kétszemélyes wellness hétvége az Eger Park Hotelben – a nyertes: Sebes Ferenc

2. díj: az Európa Csoport felajánlásából egy kétszemélyes vacsora, másfél órás dunai hajókázással – a nyertes: Dimák Csilla

3. díj: a Marco Polo felajánlásából egy üveg eredeti olasz vörös bor – a nyertes: Pataky Éva

4. díj: a Magyar Pénzügyközvetítő Zrt. felajánlásából egy kerámia malac persely – a nyertes: Kovács Judit

5. díj: a CCUSA Mo. Kft felajánlásából egy CCUSA póló + USA-ban használható telefonkártya – a nyertes: Györkös Ajnácska

Gratulálunk a nyerteseknek!

A helyszínen tapasztaltak és az azóta érkezett visszajelzések alapján elmondható, hogy mind a hallgatók, mind pedig a kiállító cégek nagyon hasznosnak ítélték meg az I. Edutus Karriernapot és Állásbörzét, mely a résztvevőknek köszönhetően különlegesen jó hangulatúra sikeredett. (A rendezvényről készült fotók megtekinthetők itt és itt.)

EDUTUS 2012.03.05. 21:24

Publikációs lehetőség

Ezúton ajánljuk a kollégák figyelmébe a Selye János Egyetem és az Edutus Főiskola által biztosított díjmentes publikációs lehetőséget.

A Selye János Egyetem Gazdaságtudományi Kara és az EDUTUS Főiskola közösen rendezi meg 2012. március 22-én Komáromban (Szlovákia) szakmai napját Társadalmi-gazdasági kihívások a határ menti térségekben"címmel.  A szakmai nap alkalmából a résztvevők számára lektorált tanulmánykötetet jelentetünk meg. A kiadványba olyan, a témához kapcsolódó anyagokat is várunk, amelyek szerzői nem kívánnak előadást tartani, de szívesen átadnák tapasztalataikat, ismertetnék kutatási eredményeiket. A publikálás nyelve angol, magyar vagy szlovák.

A tanulmányokat e-mailben a szaboi@selyeuni.sk címre várjuk.

A beküldés határideje: 2012. március 9. (néhány napos késés, a határidő rövidségére való tekintettel megengedett)

A tanulmány formai követelményeiről, a kiadványról és a  szakmai napról további információ itt érhető el.

Egy közelmúltban Magyarországon és a világ további 60 országában végzett felmérés arra a megállapításra jutott, hogy a marketingvezetők többsége nem tart lépést a digitális korszak legújabb kihívásaival, nem követi az aktuális trendeket és a fogyasztók online véleménynyilvánítását. Sokszor maguk a marketingesek is azzal szembesülnek, hogy a hagyományos marketing kommunikációs eszközökkel nem érik el a kívánt hatást.

Az Edutus Főiskola Online marketing szakirányú továbbképzése keretében olyan legkorszerűbb marketing ismereteket, módszertant és gyakorlati technikákat sajátíthatnak el a résztvevők, amelynek segítségével a főiskola kétszeresére növelte a hozzá jelentkező hallgatók számát. A program eredményességét bizonyítja, hogy a a Google Online Marketing Challenge-en, amelyen 47 ország 1650 csapata vett részt, a képzés másoddiplomás hallgatói az európai, közel-keleti és afrikai régió harmadik helyén végeztek. A képzés következő március 9-én induló évfolyamára február 29-ig lehet jelentkezni.

In this article, I will present the teaching of nine grammar games. By grammar game, I mean an entertaining activity involving learners in order for them to comfortably acquire the grammar point. I will try to argue for the importance of teaching grammar through fun as well. By grammar game, I mean an entertaining activity involving learners in order for them to comfortably acquire the grammar point. I believe that grammar teaching has a crucial part in the TEFL classroom; however grammar needs to be taught in a way that entertains the learners.


ArticleGG_0804.jpgIt is vital that the teacher should have the learners move and supply them with plenty of visual stimulus is an effective vehicle to entertain and distress them as they are acquiring certain grammatical skills. Wright and Haleem (1991) emphasize the need that students move in the classroom by stating that the physical manipulation of the lessons can contribute enormously to an understanding of sentence construction.  In both the ‘Luggage’ and the ‘Intercity’ game learners are physically manipulated. Teaching grammar in TEFL lessons is important but not in spite of trying to be communicative but exactly because of it. I agree with Alexander (1994), who says that “in our eagerness to get our students to communicate, we frequently try to sweep grammar under the carpet… Grammar is being taught again not despite but because of the communicative revolution.” This statement is reinforced by Tarone and Yule (1996) who explanatorily say that “developing this grammatical competence, it should be remembered, is in many respects the major goal of large numbers of students who take courses in a second or foreign language. Moreover, it has never really been seriously suggested that any language learner can become proficient in a language without developing a certain level of grammatical competence.


Widdowson (1988) also finds the teaching of grammar inevitable in the TEFL classroom by saying that “grammar is not a constraining imposition but a liberating force; it frees us from the dependency on context and the limitations of a purely lexical categorization of reality.” Bruton goes on to point at the how grammar knowledge is acquired in the acquisition process. He says “grammar has to be encountered in context…there is little point in decontextualized grammar….furthermore, the context should be real to the users, so that the grammatical meaning takes on a genuine significance” (Bruton 2009, 384) In the Luggage game below, it will be evident that grammar is absolutely contextualized.


As it will be seen, pictures play a vital role in the described grammar games. A number of TEFL professionals have called for the use of pictures as a powerful source in the elicitation process. By elicitation, I mean that the teacher prompts and motivates the learners to create meaningful acts of speech. Mumford (2008, 40) for example affirms that “all teachers have access to pictures, however, and these can be a quick and easy way to bring other places and other people into the class. With imagination, pictures can be an extremely flexible resource.” This statement rhymes well with Ur (1991) who posits that: “it is very much easier to concentrate on thinking about something if you can see that something, or at least see some depicted or symbolic representation of it. Learners…who are asked to discuss or listen to something without any visual focus often find their attention wandering.” With lively grammar games, I am trying to avoid students’ attention wandering. The grammar games in the article involve a lot of visuals and realia. Mumford’s and Ur’s arguments are reinforced by Wright, Betteridge and Buckby (2009) who posit that games with pictures involve the learners. They also find visualization important when grammar is presented and taught to TEFL learners. Making language teaching and the teaching of grammar game-like is of crucial importance so as to keep students interested and to create a relaxed atmosphere. Franciosi (2010, 1) also argues for the need of making TEFL classrooms more game-like. Hadfield says that “affective activities aim to create a positive and supportive group atmosphere in a non-explicit way” (Hadfield 1992). As it will be seen, the below-described grammar games are aimed at creating a positive and supportive atmosphere. The notion of making the lesson game-like is also asserted by Rinvolucri (1995): “Games are often associated with fun. Games can lower anxiety, thus making the acquisition of input more likely. They are highly motivating, relevant, interesting and comprehensible.” Games not only engage students’ interest in the TEFL classroom but they also keep them involved. Richards (1987) also contemns the explicit way of grammar teaching as he declares that “focus on grammar in itself is not a valid approach to the development of language proficiency…grammatical skills are thus seen as a component of language proficiency rather than as an end in itself.”

To be continued...

Talán egyetlen földrészen sincs akkora jelentősége a kulturális turizmusnak, mint Európában. Ennek okát abban kereshetjük, hogy az európai kultúra máig meghatározó szerepet játszik az egész világ kultúrájában. Földrészünk kulturális jelentőségét a Földközi-tenger térségének ókori kultúrái alapozták meg.  Ebbe a világba kalauzol el bennünket a Turizmus Tanszéken oktató tanárunk, Sándor Tibor „Ókori utak, ókori utazók” című könyve, ami február elején kerül a boltokba, a Corvina Kiadó gondozásában.  A magyar könyvpiacon  először  jelenik meg olyan kötet, amely áttekintést nyújt a turizmus ókori előzményeiről - Egyiptom, Mezopotámia, Hellász és a Római Birodalom korabeli turizmusát állítva a vizsgálódás középpontjába. Főiskolánk turizmus képzésében  kezdettől fogva kiemelt szerepelt játszik az utazás- ill. turizmustörténet oktatása, amely más, művelődéstörténeti, valamint a művészetek és a turizmus viszonyát vizsgáló tárgyakkal együtt jelentős műveltségbeli hátteret nyújt az itt tanuló hallgatók számára. 

edutus_ST_konyv.png

A kötet – amely egyszerre kívánja betölteni a tankönyv és a tudományos-ismeretterjesztő kiadvány funkcióját – színes stílusban, ugyanakkor szinte minden részletre kiterjedően mutatja be többek között a korabeli utazás különféle módozatait, az utakat és útrendszereket, a legkülönfélébb közlekedési eszközöket, a legfontosabb úti célokat, szállás- és üdülőhelyeket, vagy a leghíresebb utazók kalandozásait. Mindezt egykori források – a kor kiváló íróinak, történetíróinak, költőinek munkáiból vett idézetek – színesítik.

"Sándor Tibor könyve az ókori utazóknak és utazásoknak állít emléket, bemutatva, mennyiben hasonlítottak azok napjaink turista- vagy hivatalos útjaira és mennyiben különböztek tőlük. Mezopotámia népei, az egyiptomiak, a görögök és a rómaiak közt is voltak szenvedélyes utazók, a kereskedelmi utakon kívül pedig fontos szerepet játszott a vallási- és a gyógyturizmus is. A könyv a helyváltoztatás különböző módjain túl a szálláshelyeket és a nyaralóul szolgáló épületeket, valamint a tömegturizmusra épülő idegenforgalmi ipart is bemutatja. Élvezetes stílusa és jól kiválasztott idézetei nemcsak az oktatásban teszik hasznossá, hanem az érdeklődő olvasóknak is élmény adhat, mondjuk egy utazás során." Németh György (egyetemi tanár, ELTE)

 

„Az utazások kezdetei történelmünk kezdetét is jelentik. Miért? Mert az utazások során nem csupán emberek, hanem különböző kultúrák is találkoznak és hatnak egymásra. Ezek a találkozások vezettek a történelem fordulópontjaihoz. Utazások nélkül történelmi fejlődésről sem beszélhetünk.” (Takács Fruzsina, az Edutus Főiskola hallgatója) 

 

„Különösen a második fejezet, a Kr. e. 1200–500 közötti rész nyerte el a tetszésem, ezen belül pedig a Pihenés, szállás és a Legendás görög utazók fejezet. Az idézetek végig rendkívül szemléletessé tették a szöveget. A legnagyobb tanulság, amely leszűrhető a könyvből, az, hogy a különböző kultúrák érintkezése milyen nagymértékben járult hozzá felvirágzásukhoz." (Fazekas Andrea, az Edutus Főiskola hallgatója)

A kötet sajtóbemutatójára február végén kerül sor, további részletek majd itt is olvashatók lesznek. Ha érdekli a könyv, a könyvbemutató, akkor keresse a szerzőt: sandor.tibor@edutus.hu

edutus_FIP.png

 

Az Edutus Főiskola új szolgáltatással várja a felvételizőket: felvételi eljárással kapcsolatos tudnivalók egy helyen, sorban állás és regisztráció nélkül, kényelmesen!
Az iroda jól megközelíthető helyen, a Parlament szomszédságában található, a Nyugati pályaudvartól mindössze néhány percnyi sétára, de megközelíthető például a 2-es villamossal vagy a 15-ös busszal is.
A FIP-ben nem csak a sorban állást lehet elkerülni, de egy finom kávéval vagy teával is megvendégeljük a hozzánk betérő érdeklődőket.

 

Néhány kérés ízelítőül, amikre mi tudjuk a válaszokat:

„A ledolgozható tandíj formájáról, lehetőségeiről, feltételeiről szeretnék több információt kapni. Kik vehetik igénybe? Milyen feltételek alapján?"
Az Edutus Főiskolán a hallgatóknak lehetőséget biztosítunk arra, hogy a képzési díj egy részét diákmunka keretében ledolgozzák. Erre a programra a beiratkozást követően jelentkezhetnek a hallgatók. A hallgatóval, a Főiskolával együttműködő Márton Áron Iskolaszövetkezet szerződést köt a diákmunkára, amelynek eredményeként a diákmunkával szerzett jövedelem közvetlenül a Főiskolára, a hallgató gyűjtőszámlájára érkezik be. A hallgató ezen munkadíjat a képzési költség kiegyenlítésére használhatja fel.
A hallgatók által vállalható diákmunka igen változatos, pl.: gerilla-marketing, menedzser asszisztens, újságíró, blogger, közvéleménykutatások, call center munkatárs, rendezvényszervezés, PR asszisztens, média monitoring ügyintéző, asszisztensi feladatkörök, tolmácsolás, de természetesen a hagyományos diákmunkákra is van lehetőség.
Együttműködő partnereink: ShortcutCommunications, Max&Future, Inspire, Microsoft, HP, Vodafone, Közigazgatási és Igazságügyi Minisztérium, Oktatási Hivatal, Educatio Nonprofit Kft., DFT Hungária, Young&Partners, Diákhitel Központ Zrt, Hallgatói Szolgáltatások Országos Szövetsége, Siemens.
A programban való részvételhez EdutusStudentCard igénylése szükséges, illetve előzetes regisztráció a programra ezen a linken történik. További tájékoztatás: 30/ 218 3530

edutus_FIP3.png

„A költségtérítéses Turizmus-vendéglátás alapszaknak mennyi a ponthatára?”
Az Edutus Főiskolán a Turizmus-vendéglátás alapszak - korábbi évek felvételi eljárásai során megállapított - ponthatárairól ezen a linken tájékozódhatnak az érdeklődők.
Felhívjuk azonban szíves figyelmüket arra, hogy a fenti linken történő böngészés során az Edutus Főiskolát még nem fogja megtalálni, melynek oka, hogy az Edutus Főiskola a Modern Üzleti Tudományok Főiskolája és a Harsányi János Főiskola egyesülésével jött létre.A fentiek figyelembe vételével a turizmus-vendéglátás alapszak korábbi ponthatárairól a hivatkozott linken a Harsányi János Főiskola kiválasztásával tájékozódhat.

edutus_FIP2.pngAz elérhetőségeink:
1055 Budapest, Falk Miksa utca 1.
2800 Tatabánya, Stúdium tér 1.

ÜGYFÉLFOGADÁSI IDŐ:
Hétfő-Péntek: 08.00 - 18.00

Mobil:
20-367-7490
20-529-5949
20-467-8746

Zöld szám:
80-911-688

E-mail:
fip@edutus.hu